fredag 9 maj 2008

folkvimmel




Har nu en mängd foton från promenaden till Centralen. Tyvärr har jag inte så många foton som jag vill ha och inte just de som jag ville ta. Anledningen var att jag började bli lite för närgången med kameran tror jag, folk började tycka att det var obehagligt och ville inte vara med på bild. Jag känner igen mig eftersom jag reagerar likadant. Så de små fina händelserna som jag gärna hade velat ha med fick jag avstå ifrån.

Men vad händer i en stad, stora byggnader, gator i ett intressant nätverk, människor överallt.
Vad gör de, går från ett ställe till ett annat. Står still och pratar och kommunicerar i solen om det regnar är det inte så mycket folkliv.
På restaurangerna är det fullsatt, alla äter, dricker och umgås. Här och där finns det lite grönområde, ett träd eller en liten park. Men parkerna är bara en liten del av staden, trots detta har Göteborg fina gröna stråk samt en stor härlig tom plats mitt i stan den så kallade Heden. Denna plats äger, och många har försökt att skapa en förändring, men göteborgarna håller den intakt tack och lov.

Så från att ha gjort en del surrealistiska bilder så har det övergått till folkvimmel så jag fortsätter så här.

Inga kommentarer: